II Jornada en Educació Sistèmica Multidimensional al Tarragonés

Contingut

II JORNADA EN EDUCACIÓ SISTÈMICA MULTIDIMENSIONAL AL TARRAGONÈS.

Una Educació que s'obre a noves possibilitats. Tarragona, 9 de maig 2015

(Descarregar programa en PDF)

Aquesta II Jornada d'Educació Sistèmica Multidimensional a les terres tarragonines ens proposa apropar-nos de nou, i des d'una perspectiva actualitzada, a una mirada ajustada vers les necessitats de l'educació dels nostres temps, i està pensada com un espai de trobada adreçat als professionals i estudiants de les diferents etapes educatives, per compartir reflexions i experiències a l’entorn d’aquest nou paradigma pedagògic.

L'Educació Sistèmica ens convida a una nova forma de mirar les relacions i vincles que es donen en els contexts educatius, pensant en la millora dels aprenentatges vinculats al currículum i a la vida, i en els processos de creixement dels infants i joves, tot plegat plantejat des d'una perspectiva multidimensional de la vida. Perquè això sigui possible ens cal reflexionar en les actituds, i les estratègies pedagògiques, que els educadors i educadores hem de   desenvolupar, que impliquen canvis profunds en la nostra forma de pensar l'educació, i en la manera de generar un bon treball en equip, i un clima de confiança i respecte vers les famílies, tanmateix en la forma com plantejar els processos d'ensenyament-aprenentatge, mirant en la direcció de les noves generacions, perquè puguin fer quelcom útil amb el llegat que els ha estat tramés pel seus pares, i per la societat en general.

OBJECTIUS

• Reflexionar sobre el nostre context educatiu i la resposta educativa que donem davant els nous reptes que ens planteja la societat actual.
  • Donar a conèixer el canvi de paradigma educatiu que suposa l'Educació Sistèmica Multidimensional.
  • Reflexionar sobre els principis de la ESM que faciliten la vinculació amb els alumnes, les famílies i l’equip de mestres, i el desplegament del currículum.
  • Compartir i conèixer experiències singulars que utilitzen aquesta nova mirada de l’educació.

9:00 - 9:15      Acreditació.

9:15 - 9:30      Acte de inauguració de la Jornada a càrrec del Dr. José Miguel Jiménez,  Director del Departament de Pedagogia de la URV i  de la Dra. Sandra Gilabert, coordinadora de la Jornada.

9:30 -11:00    Conferència inaugural: Escola i vida, binomi essencial. A càrrec de les Sres. Montserrat Fusalba i Dolors Feixas de l’ Escola Cooperativa El Puig d'Esparreguera.

11:00 -11:30  Pausa Café

11:30 -13:30  Conferències -tallers simultanis:

• Conferència-taller 1. Propostes de tutoria des de la mirada sistèmica a infantil, primària i secundària. A càrrec de les Sres. Mónica Villena, Mercè Prats i Eva Gilabert
  • Conferència-taller 2. Descobrir la germandat al claustre, educar a l’aula (els reptes de compartir l’amor dels pares). A càrrec del Sr. Xavier Garriga Mora
  • Conferència-taller 3. Avaluació Sistèmica Multidimensional: una clau per obrir l'èxit. A càrrec de les Sres. Cris Gamo i Mercè Pena
  • Conferència-taller 4. Converses en cos i ànima: taller de consciència i presència corporal. A càrrec de la Sra Carme Hinojosa
  • Conferència-taller 5. Històries de vida, relats per actualitzar. A càrrec del Sr. Carles Parellada

13:00 -15:30  Dinar

15:00-17:30   Taula Rodona:  Una nova mirada a l’educació. Experiències i aplicacions pràctiques de la Pedagogia Sistèmica en diferents àmbits. Ponents: Sra. Imma Reguant (Direcció), Les relacions interpersonals en un centre educatiu des de la mirada sistèmica. Marisol Aznar (E. Infantil), La força de les meves arrels. Joan Sebastià Domènech (E. Secundària), La Tecnologia a l'aula des de la perspectiva Sistèmica i Joan Climent (Educador social), Mirar amb èxit a la família en l'àmbit social, Coordinada Sr. Carles Parellada

17:30 -17:50  “La vivència en primera persona”. 1ª Promoció del màster Pedagogia  Sistèmica Multidimensional URV.

17:50 -18:00  Cloenda de la Jornada a càrrec de la Dra. Isabel Viscarro.

LLOC DE REALITZACIÓ

Campus Catalunya

Universitat Rovira i Virgili

Av. Catalunya, 35. Tarragona

Aula 202

ORGANITZACIÓ

Departament de Pedagogia de la URV i Fundació URV.

COORDINACIÓ

Dra. Sandra Gilabert  i  Dra. Isabel Viscarro de la URV, amb la col.laboració de la Sra. Cris Gamo i  la Sra. Mercè Pena de Connexions.

INSCRIPCIÓ

Professionals 40 € / Estudiants URV 25 €.

El termini finalitza el 4 de maig.

La Fundació URV lliurarà un certificat d'assisència de 8h.
Pel professorat del Departament d'Ensenyament, aquesta activitat és reconeguda  pel propi Departament a través de l'ICE URV  amb una certificació de 8 hores.