Jornada Violència Digital contra les Dones: Reptes, respostes i prevenció

El desenvolupament de la Societat digital ha donat lloc al naixement de noves formes de violència i també a la intensificació de formes de control cap a les dones. Diferents estudis mostren la dimensió de la violència digital contra les dones. La Macroencuesta de Violència Contra las Mujeres 2019, publicada per la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere, recull que, del total de dones de 16 anys o més residents a Espanya, el 15,2% ha patit stalking (missatges no desitjats, obscens, amenaçadors o molestos….) en algun moment de la seva vida.

Segons l'estudi “(In)segures on line”, al 2020, el 59% de les nenes i les joves a Espanya expliquen que han patit alguna forma d'assetjament en línia a les xarxes socials i que les noies comencen a ser assetjades a les xarxes entre els 12 i els 16 anys.

Per entendre el fenomen social de la violència de gènere en tota la seva magnitud és imprescindible un enfocament integral de les causes que generen l'opressió de les dones. Podem apuntar els següents elements: la cultura masclista dominant, la ideologia patriarcal, la jerarquització dels sexes i la socialització diferenciada de noies i nois. Tots aquests factors generen una cultura en la que creix el control i l'assetjament cap a les dones de diferents maneres. Us convidem a aprofundir en les causes d'aquesta violència contra les dones i en les respostes més adequades per fer de la societat digital una societat més igualitària i segura per a tots i totes.