VII Congrés Català de Sociologia. 21 i 22 abril 2017, Tarragona

Vè Congrés de Joves Sociòlegs/Sociòlogues

Aquest any el Congrés Català de Sociologia integrarà la Va edició del Congrés de Joves Sociòlegs/es realitzant activitats conjuntes, de forma integrada així com activitats específiques atenent els interessos dels i les joves estudiants de Sociologia.

En aquest apartat anirem actualitzant tota la informació que tinguem referent a les activitats organitzades en el marc del Vè Congrés de Joves Sociòlegs/es.

El Congrés de Joves Sociòlegs/es comença el dijous 20 a les 16.00h amb el registre.

A les 16.30 Ponència Inaugural de Maria Jerusalen Amador, la primera persona gitana de la història guardonada amb el Primer Premi del Concurs de Joves Sociòlegs atorgat per l’Institut d’Estudis Catalans (Convocatòria dels Premis Sant Jordi 2016) per la recerca que presentarà al Congrés: “L’església evangèlica de Filadèlfia i la dona gitana. Dones gitanes i cristianes que superen la desigualtat de gènere”. *l’accés a l’acte és obert

A les 18:00h tindrem les sessions de comunicacions de Joves, hem ajuntat les comunicacions en una mateixa sessió. Cadascú de vosaltres tindreu entre 10 i 12 minuts per presentació, al final de cada presentació deixarem uns minuts per debatre preservant un espai també al final de totes les presentacions pel debat general. Per les presentacions podeu utilitzar el suport visual que millor us vagi. Per dubtes i consultes sobre les presentacions, poseu-vos en contacte amb nosaltres.

El mateix dijous ens agradaria gaudir d'aquesta ocasió a través d'una trobada distesa després del primer dia de congrés. És per això que us proposem sopar junts/es a les 21h. Es tracta d'un sopar obert a tots i totes els i les participants del Congrés. Procurarem trobar un lloc agradable per reunir-nos i continuar la nostra visió transformadora de la sociologia i de la investigació.

Divendres a les 9:00h tindrem l’oportunitat d’aprendre Com publicar a les millors revistes científiques del món? Al seminari a càrrec de la Dra. Marta Soler de la Universitat de Barcelona, editora de la revista International Sociology. El seminari estarà encarat a resoldre dubtes i qüestions sobre la publicació d’articles científics de qualitat per publicar a les revistes de més alt ranking.

El mateix divendres a les 15:15h gaudirem de l’enorme oportunitat de fer una Speed-dating Masterclass debatent els vostres treballs amb Michel Wieviorka codirector del Collège d’Études Mondiales i director d’estudis a l’École des Hautes Études en Sciences Sociales de París i Margaret Abraham, Presidenta de l’Associació Internacional de Sociologia (2014-2018). Professor of Sociology, Hofstra University.

Dissabte a les 9:00h seminari a càrrec del COLPIS, Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya, en una sessió sobre carreres professionals, futures perspectives laborals per als i les Joves a Catalunya i al Món, la qual esperem que contribueixi a obrir perspectives de futur i resoldre dubtes per tots aquells i aquelles que optin per orientar les seves carreres al món professional.

Per últim, dissabte a les 15:15h conclourem el Congrés amb l’Assemblea de Joves Sociòlegs/es on entre tots i totes podrem encarar conjuntament el futur de la Sociologia a Catalunya, plantejar nous reptes i debatre conjuntament com encarar l’Associació des de la perspectiva dels i les joves.

Els inscrits al congrés Joves Sociòlegs tenen dret a participar en activitats especials del col.lectiu (debats amb sociòlegs internacionals, sessions de professionalització, oportunitats acadèmiques..).

Els coordinadors del Grup Joves Sociòlegs tutoritzaran i adreçaran les seves comunicacions als Grups de Treball més adients.